Miele TKL850 WP

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele TKL850 WP op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

p****@h************ 14-08-2021

Niet aan te raden

Geschreven voor: Miele TKL850 WP

Miele warmtepompdroger valt zwaar tegen en dat voor zo’n merk. Gebruik hem nu 4 jaar en droogresultaat valt tegen. Nu ook te maken met de storing dat pluizenfilter schoongemaakt moet worden. Stofzuiger staat ernaast en voordat de machine 1x normaal draait, heb eerst al een keer of 5 storing gehad. Sensor is waarschijnlijk vuil, maar stoop een plek waar je als consument niet bij kan. Spijt van de aankoop! Miele wasmachine daarentegen bevalt prima.

Karin 06-03-2021

Zoveel geld voor deze Miele droger gespaard, wat een lawaai

Geschreven voor: Miele TKL850 WP

Ik heb liever een andere machine als deze lawaai schopper nooit zoiets meegemaakt ,wat een herrie,aangezien mijn werk tijden heb ik in de avond uren mijn droogmachine aan staan,,maar het probleem is dat mijn kinderen er niet door kunnen slapen,,het lawaai en herrie kun je vergelijken met een ritssluiting of spijkers in de trommel ,dan word er gezegd door Miele experts..dat hoort zo? Dat zijn de koolborstels die langs een baan lopen?? Ja hallo mijn droogmachine is nog geen 6 maanden oud en dan krijg je dit te horen? Ik moet het er maar meedoen,,betaal je 1200 voor triest,, jammer dit afknapper van Miele ,, ik zou nog een wasmachine kopen van mijn love Miele dus die gaat niet meer door jammer jammer , ik blijf door klagen tot ik win

Pluspunten

• Niet maakt abnormaal lawaai herrie

Minpunten

• Ontzettend lawaai
  • Niet aan te horen de trommel
  • Kabaal
  • Machine is ziek

Hansje 15-07-2020

Spijt

Geschreven voor: Miele TKL850 WP

Na meerdere Miele drogers is dit een miskoop, staat uren te draaien en dan is het nog niet droog, spijt omdat dit een hele dure aankoop is.lees miskoop

Janette Vandenberg 18-09-2019

Miele wamtepompdroger

Geschreven voor: Miele TKL850 WP

Onze nieuwe (dure) warmtepomp droger valt tegen. Dekbedovertrekken draaien in elkaar, en lakens en overhemden komen ernstig verkreukt uit de droger. Alsof de trommel maar één kant op draait.... Ook het vele schoonmaken van de filters is een nadeel. En als er stof deeltjes naar binnen zijn gevallen is het moeilijk ze weer eruit te krijgen.... wat brandgevaar kan verhogen.

Pluspunten

• energiezuinig

Minpunten

• wasgoed komt verkreukt eruit
  • duur in aanschaf
  • filters bij elke droogbeurt schoonmaken

Sjaak 14-03-2018

slecht resultaat voor prijs

Geschreven voor: Miele TKL850 WP

Helaas voldoet deze droger zeker niet aan verwachting. Beddengoed komt er in een bol uit, binnenzijde nog nat. Inmiddels al meerdere keren gebeld met Miele, monteur geweest, software update gekregen (! na 5 maanden!), instellingen gewijzigd (vreemd dat dat niet vanuit fabriek op maximaal droog staat). Door de 3 (!) verschillende pluizenfilters veel extra werk, bovendien kan de "geurflacon" niet makkelijk er in en eruit, waardoor schoonmaken vh pluizenfilter nog moeilijker is. Geurflacon lekt snel en moet ook met reinigen vh filter rechtop blijven. Ik kan mijn wasgoed beter op een lijn hangen, dan heb ik er minder werk aan dan dat ik het in deze droger stop en steeds opnieuw moet loshalen en opnieuw moet laten drogen.....

Pluspunten

• zuinig

Minpunten

• droogt niet goed
  • maar liefst 3 onhandige pluizenfilters
  • dure deurflacons die onhandig te verwijderen zijn
  • programma's doen niet wat ze beloven

Ria 14-01-2018

eenvoudige bediening

Geschreven voor: Miele TKL850 WP

De wasdroger is zijn prijs meer dan waard. De bediening is eenvoudig en de was komt er prima en droog uit. Alle soorten was kunnen gedroogd worden. De droger geeft ook automatisch aan wanneer het "interne" pluizenfilter schoongemaakt moet worden, dit vergat ik bij mijn vorige droger wel eens. Handig is ook dat je in het pluizenfilter een geurflaconnetje kan plaatsen waardoor je was heerlijk subtiel ruikt. De gleurflaconnetjes schijnen 50 droogbeurten mee te gaan, echter ik heb deze na heel wat droogbeurten nog niet vervangen.

Pluspunten

• droogt prima
  • alle was kan erin
  • geurflaconnetjes
  • melding als het "interne" pluizenfilter vol is
  • makkelijke bediening

Minpunten

• deur blijft niet openstaan [bijstellen??????)
  • sommige instellingen te wijzigen door monteur

Renate 20-12-2017

Teleurstellend Miele

Geschreven voor: Miele TKL850 WP

We hebben voor deze droger gekozen omdat we na 24 jaar goede ervaringen met Miele, de oude Miele apparaten wilden vervangen en na een verhuizing met nieuwe apparaten wilden beginnen. Moderner en zuiniger.
Maar nu na bijna een half jaar en het uitprobeer stadium voorbij, moet ik zeggen dat de droger érg tegen valt. hij heeft heel veel programma's, maar er is er geen een die echt voldoet. De was komt er of te droog of te nat uit, ondanks dat we hem nooit vol doen. En de was is altijd kreukelig, ondanks de standen behoedzaam en kreukbeveiliging.
Grote stukken, zoals dekbedhoezen, komen er altijd als een prop uit omdat de droger hoofdzakelijk één kant op draait.
Op advies van Miele (zie eerder in deze reviews) hebben we de afkoelingstijd op 19 minuten (maximaal) ingesteld. Echter zonder resultaat. Ook in de afkoelingsperiode draait hij hoofdzakelijk één kant op. En omdat de was in een prop uit de droger komt is deze nog zeer nat en kreukelig.
Vanwege onze slechte ervaringen met de "gewone" was durven we de speciale programma's eigenlijk niet te gebruiken uit angst om iets te verpesten.
Daar is deze wasdroger natuurlijk niet voor bedoeld.
Wij houden ons zeer aanbevolen voor een software update die deze gebreken oplost zodat we de droger weer zonder nadenken kunnen gebruiken, zoals de oude apparaten.

Pluspunten

• geen

Minpunten

• Was is altijd kreukelig,
  • ondanks de standen kreukbeveiliging en behoedzaam
  • Grote stukken komen in een prop uit de droger
  • Daardoor heeft de was niet de gewenste droogte

Renate 09-01-2018

Natuurlijk hebben we ook contact gezocht met MIELE. Hun reactie was als volgt:

"Dank u wel voor uw e-mail. Wij vinden het vervelend te vernemen dat u problemen ondervindt met het drogen van grote stukken wasgoed in uw Miele-droogautomaat. Wij willen u graag informeren. Wij adviseren u het programma "Katoen, kastdroog" (niet het eco-programma) te gebruiken en daarbij de functie "opfrissen" te benutten. OF Wij adviseren u de verlenging van de koeltijd in te stellen zoals beschreven in het hoofdstuk "instellingen" van de gebruiksaanwijzing en grote stukken wasgoed te drogen op het programma "Katoen, kastdroog" (niet het eco-programma). Daarnaast adviseren wij u, indien mogelijk, grote stukken wasgoed te mixen met kleine stukken."

We gebruiken nu de optie "opfrissen" in combinatie met het "katoen" (niet ECO) -programma en een afkoeltijd van 18 min.. Het resultaat is inderdaad verbeterd. De was zit niet meer in elkaar. Het komt er alleen nog wel kreukelig uit. Jammer alleen dat er nu alleen maar één droogte graad (niet te selecteren) mogelijk is.

Een lichte verbetering dus!

Renate 04-02-2018

Het bovenstaande resultaat hebben we ook weer gedeeld met Miele. En n.a.v. deze reactie nam Miele contact met ons op. Er was een software update beschikbaar. Deze wilden ze ons aanbieden.
Na deze software update doet de droger eindelijk wat er van verwacht wordt. De hoeslakens draaien niet meer op een prop. En nu is ook de droogtegraad in te stellen.

Een hele verbetering dus. EN een eindelijk weer tevreden klant.

PS: deze software zou eigenlijk standaard in de droger geinstallerd moeten zijn. Dat gebeurt dus niet. Mensen moeten eerst klagen. Zo vertelde de monteur.

Bertie 19-10-2017

zoveel geld voor een droger .... miskoop !

Geschreven voor: Miele TKL850 WP

Zonde van de aankoop ! Je blijft zeven schoonmaken en linksonder zit zelfs nog een filter wat uit gespoeld moet worden, maar mag pas weer gebruikt worden als hij droog is dus daar maar een tweede van gekocht want de droger geeft het pas aan als je hem wilt starten .... Afrader !!

Minpunten

• was is niet altijd droog
  • extra filter erbij kopen
  • tijdsduur lang
  • was draait snel in elkaar

Fam van Dijk 31-08-2017

Mooie en goede droger zonder de warmte in de garage

Geschreven voor: Miele TKL850 WP

Mooie droger om te zien, past goed bij de Miele wasmachine die we tegelijkertijd hebben aangeschaft. Maakt niet heel veel geluid, heel erg fijn dat de garage niet warm wordt door de droger. Goede filters die heel gemakkelijk zijn schoon te maken.

Pluspunten

• Vormgeving filters
  • Geluid en geen omgevingswarmte
  • Veel verschillende programma's

Minpunten

• Kastdroog + om het goed droog te krijgen
  • Opening is net anders als bij de wasmachine

John Jansen 03-07-2017

Mooie stille machine met geurdosering

Geschreven voor: Miele TKL850 WP

Deze machine is eenvoudig in gebruik was is perfect gedroogd en ruikt heerlijk met de geurdosering. Fantastisch product.

Pluspunten

• prima droger
  • fluister stil

Simone 26-03-2017

Fijne wasdroger

Geschreven voor: Miele TKL850 WP

Veel droogprogramma's en je kunt capsules gebruiken om de was een extra lekker luchtje te geven. Droogtegraad is instelbaar en veel speciale programma's bijvoorbeeld strijken.

Pluspunten

• Veel programma's
  • zelf aanpassen droogtegraad
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• Geluid tijdens het drogen

Chris 15-03-2017

Zeer stil

Geschreven voor: Miele TKL850 WP

Voor de eerste maal apparatuur van Miele aangeschaft en het bevalt zeer goed. Een zeer stille machine met een grote trommelinhoud. Ook het design is voor ons belangrijk want het oog wil ook wat. Er zitten vrij veel features op, de vraag is of ik ze allemaal zal gaan gebruiken. Wat ook wel goed is dat er een goede gebruikshandleiding bijzit. De pluizenfilters zijn makkelijk te reinigen en het laatste filter heeft weinig onderhoud nodig.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Grote trommelinhoud
  • Luxe uitstraling
  • Makkelijk te reinigen

alfa 33 14-03-2017

TKL 850 WP-warmtepompdroger

Geschreven voor: Miele TKL850 WP

Gekozen voor warmtepomp omdat het nieuw is maar ten opzichte van de gewone condens droger valt het resultaat zwaar tegen.
Als je energiezuinig droogt duurt het uren en is het wasgoed nog niet goed droog.
Je kan het zelf wel veranderen door de instellingen te wijzigen maar dan is het energie verhaal weg.
Wasgoed kreukelt erg en het word erg in elkaar gedraaid als een bal komt volgens mij omdat deze droger erg lang een kant opdraait ten opzichte van de oude condens droger die veel meer links en rechtsom draaide

Pluspunten

• erg mooie machine

Minpunten

• droogresultaat valt tegen
  • wasgoed komt onder de kreukels uit de machine

Elly Davis 14-03-2017

Teleurstellend

Geschreven voor: Miele TKL850 WP

Ondanks de grote capaciteit, gaan dingen zoals laken vaak op een grote prop zitten, waardoor het wasgoed niet droog wordt. Ik heb al van alles geprobeerd om het te voorkomen. De ene keer gaat het goed en de andere keer niet. Ik heb er geen verklaring voor, maar ben dit niet gewend van een Miele!

Pluspunten

• Capaciteit

Minpunten

• Propvorming
  • Extra pluizenfilter nodig

Renate 09-01-2018

Naar aanleiding van onze ervaringen met deze wasdroger (zie onze reactie van 20-12-2017) hebben we contact gezocht met MIELE, mede ook omdat het verlengen van de afkoeltijd bij ons het resultaat niet verbeterde. Hun reactie was als volgt:

Een lichte verbetering dus!

Officiele reactie van Miele 16-03-2017

Om de propvorming te verminderen willen wij je adviseren om de afkoeltijd via het menu Instellingen te verlengen naar 18 minuten.

Leentje 14-03-2017

Mooie ruime deur met vele programma mogelijkheden

Geschreven voor: Miele TKL850 WP

Ik heb voor dit product gekozen omdat ik er veel over gelezen had en op zoek was naar een droger die vele diverse droogmogelijkheden heeft. Dat heeft deze zeker weten! Zelfs mijn delicate kledingstukken durf ik tegenwoordig in de droger te doen. Daarbij is het energieverbruik van deze droge ook gunstig.

Pluspunten

• Ruime deur
  • Vele programmamogelijkheden

gina 14-03-2017

wasdroger miele

Geschreven voor: Miele TKL850 WP

een zeer goede keuze, zeer gebruiksvriendelijk, energiezuinig, en de geweldige stoomfunctie.
lekkere geuren met de bij te kopen tabs. weinig tot geen geluid en een mooi uiterlijk

Peter 14-03-2017

Zuinig en stil

Geschreven voor: Miele TKL850 WP

Voorheen een condensdroger ook van Miele. Bijna 20 jaar plezier van gehad zondet problemen. Nu dan een warmtepomp droger. Een verademing zo stil en super zuinig in gebruik. Overzichtelijk bedieningspaneel. Hopelijk gaat hij ook 20 jaar mee. Een kind kan de was doen en nu ook drogen.

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • bedieningsgemak

Hetty 14-03-2017

Heel mooie uitstraling

Geschreven voor: Miele TKL850 WP

Geweldige droger met heel mooi eindresultaat en zuinig met energie en met geweldige programma's kortom ik had deze jaren eerder willen hebben

Pluspunten

• filters makkelijk te reinigen
  • Weinig stroom
  • Prachtig afgewerkt

E 14-03-2017

Erg efficiënt

Geschreven voor: Miele TKL850 WP

Dit is een droger die erg fijn is in gebruik. Overzichtelijk en makkelijk in omgang. Waarschuwd op tijd voor de filter schoon te maken, maar niet in overmaat.

Pluspunten

• Erg stil
  • Overzichtelijk